Egom-Infó Kft.

Main Menu

  • Aktuális lapszám
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat

logo

Egom-Infó Kft.

  • Aktuális lapszám
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat
BelföldRendezvénySport
Home›Belföld›Új hajóval vág neki az 52. Kékszalagnak Kaiser Kristóf

Új hajóval vág neki az 52. Kékszalagnak Kaiser Kristóf

By Balázs Adrienn
július 12, 2020
1541
0

A győzelemre esélyesek közt a legfiatalabb átlagéletkorú csapattal és kormányossal, valamint új hajóval vág neki az 52. Kékszalagnak az MKB-Prospex Team és Kaiser Kristóf kormányos.

 

Lichtenberger Attila csapatfőnök – a Seiko Magyarország tulajdonosa – a vasárnapi, balatonfüredi sajtótájékoztatóján elmondta: egy éve alakultak, és a tavi versenyzésre kifejlesztett új hajójukkal reális célként fogalmazhatják meg, hogy akár rövid időn belül megnyerjék a Kékszalagot.
 

Kiemelte: cége a verseny korábbi időrekordját hosszú évekig tartó Nemere II hajót is évtizedek óta támogatta. Mérföldkőnek nevezte azonban a Kaiser Kristóffal, és az akkori Extreme Sailing Teammel három évvel ezelőtt kötött megállapodásukat, melynek eredményeként most saját csapatot alapíthattak.
Elmondta: nagy figyelmet fordítanak a csapat marketingjére és a szárazföldi megjelenésre is, a balatonfüredi kikötőben professzionális körülményeket teremtettek maguknak.
 

A kormányos Kaiser Kristóf hangsúlyozta: az idei évben olyan hajóval indulnak a Kékszalagon, amivel minden szélviszony közt ütőképesek tudnak lenni. A kifejezetten tókerülésre készült, svájci tervezésű – 12,5 méteres és 1200 kilogramm súlyú – hajójuk 21 méteres árboccal rendelkezik, nagyvitorlájának felülete pedig meghaladja a 80 négyzetmétert. A típus Európa legsikeresebb tókerülő hajójának számít – emelte ki.
Kaiser Kristóf szerint mivel új a hajójuk, és a koronavírus-járvány miatt felkészülésüket a megszokott április helyett csak májusban tudták megkezdeni, a dobogóra kerülés is szép eredménynek számít, azonban a győzelemre is vannak esélyeik.
Elmondta: várhatóan hat, az övékéhez hasonló hajó is elindul majd a Kékszalagon. A korábbi években erős szélre optimalizált hajókkal versenyeztek, de minden versenyen gyenge szél fújt, ennek ellenére az elmúlt négy évben harmadik és második helyezést is szereztek. Most azonban egy olyan hajóval indulnak, ami mindig hoz egy jó átlagsebességet. Hozzátette: a két héttel ezelőtti Fehérszalagon második helyen végeztek, és az utolsó méterekig versenyben voltak a győzelemért, ami biztató a Kékszalag előtt.
 

Kaiser Kristóf beszélt a múlt heti, a balatonfüredi móló előtt történt borulásukról is, ami a győztes Horváth Boldizsár Emlékverseny utáni edzés végén történt. Azt mondta: egy ráfújásnál túlságosan előre helyezték a súlyt, kormányosként is tévesen mérte fel a helyzetet. A hajót két óra alatt állították vissza, szerencsére az árboc nem törött el, a hajótest kisebb sérüléseit pedig kijavították. Egyedül a nagyvitorla sérülése okozhat fejtörést számukra. Át kell gondolni, hogy a másik vitorlával induljanak – emelte ki a kormányos.
 

Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét, a Kékszalagot először 1934-ben rendezték meg. A Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalon kijelölt több mint 150 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre. Az abszolút időrekordot 2014 óta a Fifty-Fifty tartja 7 óra 13 perc 57 másodperccel.
Tavaly 561 hajó állt rajhoz, amelyből a rendkívül gyenge szélben végül 269 futott be a limitidő alatt. A versenyt a Racing Django 15 óra 37 perces eredménnyel nyerte meg.

 

Forrás: MTI
Fotó: hajozas.hu

0
MEGOSZTÁS
MegosztásTweet
Korábbi hír

Meg kell akadályozni a vírus külföldről történő ...

Újabb hír

Ittasan vezetett Dorogon, elvették a jogsiját

Ajánlott hírek A szerző hírei

  • BelföldBűnesetVasút

    Aggódik a Vasutasok Szakszervezete a jegyvizsgálók bántalmazása miatt

    szeptember 9, 2020
    By Balázs Adrienn
  • BelföldSzabadidőTurizmusUtazás

    Idén is útjára indul a Hol vagy, Kajla? program

    június 16, 2021
    By Balázs Adrienn
  • BelföldBűnesetHelyi

    El akart menekülni az ittas motoros Dorogon

    szeptember 15, 2020
    By Balázs Adrienn
  • BelföldKomolyzeneKultúra

    2021-ben is külön kiadvánnyal köszönti az újszülötteket az Opera

    január 2, 2021
    By Balázs Adrienn
  • BelföldEgészségügyJárványKiemelt

    818 fővel emelkedett a beazonosított fertőzöttek száma és elhunyt 20 beteg

    október 6, 2020
    By Balázs Adrienn
  • BelföldBűnesetHelyiNem kategorizált

    Körözött személyt fogtak el az esztergomi rendőrök

    november 4, 2020
    By Balázs Adrienn

  • HelyiKiemeltOktatás

    Életmentővé váltak a piliscsévi ovisok

  • BelföldEgészségügyJárványKiemelt

    710 fővel emelkedett a beazonosított fertőzöttek száma és elhunyt kilenc krónikus beteg

  • HelyiKiemeltKözérdekű

    Alkatrészgyártó üzemet építenek Dorogon – 240 új munkahelyet teremt

Facebook közösség

Powered by ColonialWebsites 2017 - Minden jog fenntartva!

Az oldal kényelmes használata érdekében sütiket használunk.

A sütikről többet megtudhat, valamint módosíthatja a beállításokat ide kattintva.

Egom-Infó Kft.
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Általános tájékoztató

Ez az oldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A süti információkat a böngészőjében tároljuk, és az oldal funkcióinál használjuk az Ön azonosítására, amikor újra meglátogatja oldalunkat. Használatukkal többet tudunk meg arról, oldalunk mely részeit, információit tartja relevánsnak, hasznosnak.

Süti beállításait bármikor módosíthatja a bal oldali menürendszer segítségével.

Szükséges sütik

Az oldal alapvető működéséhez szükséges sütik letilethatók, és addig tiltva is maradnak, míg ön el nem fogadja azok használatát.

Ha letiltja ezeket a sütiket, nem tudjuk elmenteni süti-beállításait sem. Ez azt jelenti, hogy minden egyes alkalommal, amikor oldalunkra látogat, újra és újra be kell állítania azok tiltását.

Adatvédelem

Adatkezelési tájékoztatónkat elolvashatja ide kattintva.