Egom-Infó Kft.

Main Menu

  • Újságlapozó
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat

logo

Egom-Infó Kft.

  • Újságlapozó
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat
AutóiparBelföldHelyi
Home›Autóipar›30 ÉVES A MAGYAR SUZUKI ZRT.

30 ÉVES A MAGYAR SUZUKI ZRT.

By Balázs Adrienn
április 27, 2021
458
0

Jelentős évfordulóhoz érkezett a hazai autógyártás, és a Magyar Suzuki Zrt. 2021-ben. 50 év kihagyás után, 1991 tavaszán éledt újjá ugyanis a személygépjárműgyártás Magyarországon. Mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban a vállalat három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta. Ha ennyi autót sorba állítanánk egymás után, az esztergomi Suzukitól elérnénk egészen a japán anyacég Hamamatsuban található üzeméig, sőt még a visszautat is megkezdhetnénk. Eddig Vitarából készült a legtöbb modell. A 3,5 milliomodik Suzuki is a közönségkedvenc modell hibrid változata lett tavaly. A Magyar Suzuki 2019 decemberében kezdte meg a hibrid járművek sorozatgyártását. 2020 januárjától pedig már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az európai uniós piacokon.

A rendszerváltás után az esztergomi autógyár volt az első jelentős zöldmezős külföldi beruházás Magyarországon, 2019-es adatok alapján pedig az ország 7. legnagyobb árbevételű vállalata lett a Magyar Suzuki. A márka már ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítéseket. Azóta is Esztergomban működik a japán Suzuki Motor Corporation egyetlen európai gyáregysége. A cég, a hazai autóiparban egyedüliként, kezdettől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy az acéllemezek préselése, hegesztése, a karosszéria festése, a gépjárművek összeszerelése és a kész autók minőségellenőrzése is Esztergomban történik. Vitarából gyártották eddig a legtöbbet, ezt követi az SX4, a harmadik helyen pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel. A 123 ország számára készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság ma importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. 2019. áprilisa óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja, így Közép-Európa meghatározó járműipari központja is egyben.

Közös az út

„Nagyon komoly gazdaságpolitikai kockázatai voltak a Suzuki Motor Corporation 16.3 milliárd Ft értékű zöldmezős beruházásának Magyarországon a rendszerváltás időszakában. A Magyar Suzuki megalapítása üzenet volt a többi külföldi befektető számára is, hogy az ország biztonságos, ideális befektetési célország. Bíztunk akkor is, és 30 éve rendületlenül hiszünk ebben az országban. Akkor sem mentünk el, amikor nehezebb idők jártak. Nagy öröm és büszkeség számomra, hogy partnereinkkel, beszállítóinkkal és 78 tagú országos márkakereskedői hálózatunkkal együtt hozzávetőlegesen 10 000 ember vesz részt az elmúlt 30 év egyik legnagyobb gazdasági sikertörténetében, a Magyar Suzukiéban. Megalakulásunk óta mintegy 3,6 millió autót adtunk a világnak, sok milliárd forintot fektettünk be az országba, stabil munkahelyek tízezreit teremtettük meg magyar családok számára. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik az összes esztergomi Suzuki gyártásában közreműködtek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal. Köszönjük a közösen elért eredményeket munkatársainknak, partnereinknek, a régiónak és az országnak” – összegezte Abe Yoshinobu, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a vállalat által megtett utat és fejezte ki köszönetét a közösen elért eredményekért.

Az első generációs Swifttől a hibrid gyártásig

 

1992-ben 1000 Suzuki modell készült Esztergomban, ma pedig hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról egy nap alatt. Olyan ikonikus típusokat állítottak elő ez idő alatt a Pilis lábánál, mint a Swift (1992-es, 2005-ös, 2010-es szériája), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015). Az első generációs Swifteknél még kézzel szerelték össze az autókat, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára minden ponthegesztést robotok végeznek. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű.

A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendek, igények és a szabályozási környezet alapján, így a magyar leányvállalatnál is. A Magyar Suzuki jelentős lépést tett a környezettudatos autózás terén azzal, hogy 2019 decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását Esztergomban. Közel 2800 dolgozó és 770 robot végzi jelenleg a Vitara és az SX4 S-CROSS gyártását, immár hibrid változatban. Az import modellekkel együtt a vállalat ma a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. A fejlődés a következő időszakban sem áll meg: a Magyar Suzuki a minőség minél magasabb szintre emelése mellet, a jövőben is a modellek folyamatos megújítására és további alternatív meghajtások bevezetésére összpontosít a gyártás során.

 

Forrás: Suzuki.hu

0
MEGOSZTÁS
MegosztásTweet
Korábbi hír

Fiatal nagyköveteit keresi az UNICEF Magyarország

Újabb hír

Változtak a határátlépés szabályai Szlovákiában, több kivétel ...

Ajánlott hírek A szerző hírei

  • BelföldGazdaságKiemeltRendkívüli

    Orbán Viktor: Felfüggesztik a hiteltörlesztéseket az év végéig

    március 18, 2020
    By Dienes Zsolt
  • BelföldEgészségügyJárványPolitika

    Elfogadták a veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló törvényt

    június 16, 2020
    By Balázs Adrienn
  • BelföldBűnesetEllenőrzésHelyi

    A SZÓRAKOZÓK BIZTONSÁGÁÉRT

    július 13, 2021
    By Balázs Adrienn
  • BelföldGazdaságKözérdekű

    NAV: Elkészültek az adóbevallási tervezetek

    március 14, 2019
    By Dienes Zsolt
  • BűnesetHelyi

    Pénztárcát lopott Lábatlanon, közmunkára ítélhetik

    március 5, 2020
    By Dienes Zsolt
  • HelyiKözérdekű

    Két új szolgálati gépkocsival gazdagodott Üröm

    február 28, 2019
    By Dienes Zsolt

  • ÁllatvilágTermészet

    Ne vigyük haza a magányosnak tűnő madárfiókákat

  • BelföldFejlesztésHelyi

    Településfásítás volt Csolnokon

  • DíjInformatikaTudomány

    Három érmet szereztek a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián

Facebook közösség

Powered by ColonialWebsites 2017 - Minden jog fenntartva!

Az oldal kényelmes használata érdekében sütiket használunk.

A sütikről többet megtudhat, valamint módosíthatja a beállításokat ide kattintva.

Egom-Infó Kft.
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Általános tájékoztató

Ez az oldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A süti információkat a böngészőjében tároljuk, és az oldal funkcióinál használjuk az Ön azonosítására, amikor újra meglátogatja oldalunkat. Használatukkal többet tudunk meg arról, oldalunk mely részeit, információit tartja relevánsnak, hasznosnak.

Süti beállításait bármikor módosíthatja a bal oldali menürendszer segítségével.

Szükséges sütik

Az oldal alapvető működéséhez szükséges sütik letilethatók, és addig tiltva is maradnak, míg ön el nem fogadja azok használatát.

Ha letiltja ezeket a sütiket, nem tudjuk elmenteni süti-beállításait sem. Ez azt jelenti, hogy minden egyes alkalommal, amikor oldalunkra látogat, újra és újra be kell állítania azok tiltását.

Adatvédelem

Adatkezelési tájékoztatónkat elolvashatja ide kattintva.