Egom-Infó Kft.

Main Menu

  • Aktuális lapszám
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat

logo

Egom-Infó Kft.

  • Aktuális lapszám
  • Az újságról
    • Rólunk
    • Terjesztési terület
    • ÁSZF
  • Hirdetésfeladás
  • Ajánlatkérés
  • Kapcsolat
HelyiKiemeltKözlekedés
Home›Helyi›Új alagút a Duna alatt: megkezdődik a szentendrei és a csepeli hév összekötése

Új alagút a Duna alatt: megkezdődik a szentendrei és a csepeli hév összekötése

By Dienes Zsolt
augusztus 26, 2019
1559
0

13,7 milliárd forintos keretösszeggel indulhat a munka, amely az északi és a két déli HÉV-vonal felújításával, illetve az észak-déli vonalak összekötésével kapcsolatos tervezési feladatokat foglalja magában. Lesz új alagút a Duna alatt és még sok újdonság.

A projekt lényege a H7 Csepeli és H6 Ráckevei HÉV vonalak korszerűsítése, összekapcsolása és meghosszabbítása a Kálvin térig, valamint a H5 Szentendrei HÉV vonal korszerűsítése, részletes megvalósíthatósági tanulmány készítése az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének Duna alatti összekötésére.

A legfontosabb cél az átszállásmentes, vagy kevesebb átszállással járó közösségi közlekedési kapcsolatok biztosítása, új HÉV járművek közlekedéséhez szükséges infrastruktúra tervezése, magasabb szolgáltatási színvonalú közösségi közlekedés megteremtése, a HÉV vonalakon az utazási sebesség növelésének lehetősége, az esélyegyenlőség biztosítása, az utazási komfort és az utastájékoztatás minőségének javítása, a HÉV vonalak környezetének rendezése, a közvetlen belvárosi kapcsolat létesítése a metróvonalakkal.

Rengeteg pénzről van szó

A projekt nyertese a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. és az IKOP-3.1.0-15 – “Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban Budapest” című uniós pályázaton nyert el 13,7 milliárd forintnyi támogatást, amelyből 85% az uniós Kohéziós Alapból származik.

A projekt adatlapja szerint “A fejlesztés célja, hogy megkezdődjön a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése az észak-déli városi-elővárosi vasúti tengely fejlesztésének előkészítéseként, 3 egymáshoz kapcsolódó tervezési szerződés keretében” – írja a Portfolió.

A csepeli és a ráckevei vonal

A két déli (H6, H7) HÉV vonal a teljes Csepel-szigeti valamint a pesterzsébeti, soroksári térséget szolgálja ki. A térségek korszerű közlekedési kapcsolatokkal nem, vagy csak érintőlegesen ellátottak. Egyéb kötöttpályás közlekedési kapcsolatot a MÁV Zrt. 150. számú Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasútvonala, valamint a XX. kerületben villamosvonalak szolgáltatnak. Előbbi egyik legfontosabb problémája elsősorban az alkalmas budapesti átszállópont hiánya, valamint a kedvezőtlen vonalvezetése miatt nem éri el, vagy ha el is éri, nem vonzza a potenciális utasokat.

A projekt megvalósításának fontos célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, az igényeknek megfelelő, megbízható szolgáltatás biztosítása, a jelenlegi utazási részarányok megőrzése, hosszabb távon a tömegközlekedés arányának lehetőség szerinti növelése, átszálló és módváltó csomópontok létrehozása a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság (MÁV Zrt., BKK Zrt., VOLÁNBUSZ) erősítése érdekében.

A H6-os és H7-es HÉV-ek tervezése során feladat a HÉV vonalak vasúti tervezése, és az ahhoz kapcsolódó áramellátás, biztosítóberendezés, vonatbefolyásolás, távközlés tervezése. Tervezendők az állomási és megállóhelyi műtárgyak felszínen és térszín alatt, feladat a kapcsolódó közúti hálózat tervezése, P+R, B+R parkolók, kapcsolódó felszíni autóbusz hálózat tervezése, egyes szintbeli közúti-vasúti keresztezés kiváltása. Tervezési feladat térrendezés és építészeti feladatok az állomásokhoz és a vonalakhoz kapcsolódóan. A szükséges járműtelepek és közművek tervezése is elvégzésre kerül. A projekt során engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, feltétfüzetek, építészeti tervpályázat lebonyolítása, szabályozási tervi munkarészek, kivitelezési tenderdokumentáció és kiviteli tervek készítése a feladat.

A szentendrei vonal

Az északi (H5) HÉV vonal jelentős szerepet játszik Óbuda-Békásmegyer és Szentendre térségének közlekedésében, az összes HÉV vonal közül a legnagyobb forgalmú. A vonal műszaki állapota vegyes, a Békásmegyer – Szentendre szakasz infrastruktúra jelentősen leromlott. A H5 HÉV és a MÁV 2-es fővonal között közvetlen kapcsolat adható, amely olyan új átmérős viszonylatszervezést tehet lehetővé, amely a közösségi közlekedés jelentős térnyerését okozhatja.

A projekt során engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, szükség szerint szabályozási tervi munkarészek, tenderdokumentáció és kiviteli tervek készítése a feladat.

Az északi (H5) és déli (H6, H7) HÉV vonalakat összekötő tervezési feladat részletes megvalósíthatósági tanulmány tervszintig készítendő el.

Vizsgálandó a nyomvonal lehetséges változatai, az állomások száma, elhelyezkedése, kijáratai. A feladat során forgalmi modellezés, menetrendi koncepció készítése is feladat. Vizsgálandó a térszínen felszabaduló területek felhasználhatósága, tervezési feladat a kapcsolódó közösségi közlekedési hálózat felülvizsgálata. A vasúti pálya, kapcsolódó szakágak, műtárgyak, megvalósíthatósági tanulmánytervi szinten tervezendő.

A projekt adatlapja szerint a projekt megvalósítása már tavaly november 10-én elkezdődött, a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz.

Forrás: budapestkornyeke.hu
0
MEGOSZTÁS
MegosztásTweet
Korábbi hír

Két ittas vezetőt is lefüleltek a rendőrök ...

Újabb hír

Ripityára zúztak egy buszmegállót Nyergesújfalun

Ajánlott hírek A szerző hírei

  • HelyiKiemeltKözlekedés

    Átadták az esztergomi elektromos töltőállomásokat

    október 12, 2019
    By Dienes Zsolt
  • HelyiKiemeltKözérdekű

    Három esztergomi alapítványt is támogat a Tesco

    március 5, 2020
    By Dienes Zsolt
  • BelföldHelyiKultúraTörténelem

    Animációs kisfilm a tatárjárásról Esztergomban

    június 18, 2020
    By Balázs Adrienn
  • HelyiKözérdekűKözlekedés

    Változik a behajtási rend az esztergomi Széchenyi-téren

    február 11, 2020
    By Dienes Zsolt
  • HelyiKözlekedés

    Kerékpárost gázoltak a dorogi uszodánál

    január 15, 2020
    By Dienes Zsolt
  • HelyiKözlekedés

    Már építik az esztergomi ipari parkhoz vezető kerékpárutat

    április 15, 2019
    By Dienes Zsolt

  • BelföldKözlekedés

    Óriásplakátokkal próbálja megfékezni a román horrorkaravánokat a rendőrség

  • BelföldHelyiKözlekedés

    Dunakanyar Napijegy – korlátlan számú utazás a Dunakanyarban

  • BelföldEgészségügyHelyiKözérdekű

    Rágcsálóirtás Esztergomban

Facebook közösség

Powered by ColonialWebsites 2017 - Minden jog fenntartva!

Az oldal kényelmes használata érdekében sütiket használunk.

A sütikről többet megtudhat, valamint módosíthatja a beállításokat ide kattintva.

Egom-Infó Kft.
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Általános tájékoztató

Ez az oldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A süti információkat a böngészőjében tároljuk, és az oldal funkcióinál használjuk az Ön azonosítására, amikor újra meglátogatja oldalunkat. Használatukkal többet tudunk meg arról, oldalunk mely részeit, információit tartja relevánsnak, hasznosnak.

Süti beállításait bármikor módosíthatja a bal oldali menürendszer segítségével.

Szükséges sütik

Az oldal alapvető működéséhez szükséges sütik letilethatók, és addig tiltva is maradnak, míg ön el nem fogadja azok használatát.

Ha letiltja ezeket a sütiket, nem tudjuk elmenteni süti-beállításait sem. Ez azt jelenti, hogy minden egyes alkalommal, amikor oldalunkra látogat, újra és újra be kell állítania azok tiltását.

Adatvédelem

Adatkezelési tájékoztatónkat elolvashatja ide kattintva.